Theme by Kran

czwartek, 2 kwietnia 2015

Ocena [008] Unusual & invisible

Autorka: Nyks
Oceniający: Klemens



Pierwsze wrażenie (19/20)
Wszyscy się zgodzą, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze w blogsferze. Decyduje ono, czy czytelnik z nami zostanie, czy też nie. W Twoim wypadku jestem pewien, że czytelników i fanów będzie tylko przybywać!
Sam adres bloga wywołuje bardzo pozytywne uczucia i sprawia, że chce się dalej zagłębiać w tajemnice ­ „Unusual & invisible”.
Jestem pod wielkim wrażeniem idealnie dopasowanego szablonu, który został przygotowany na zamówienie przez Arachne z Wyimaginowanej Grafiki. Autorce trzeba pogratulować, bo wykonała kawał dobrej roboty.
 Na stronie można znaleźć również dwa zwiastuny ze zniewalającą muzyką, które tylko podsycają ciekawość i zachęcają do dalszej przygody z Twoim opowiadaniem. (Musisz mi koniecznie napisać jaka muzyka leci w tle).
Jedyną rzeczą, która zwróciła moją uwagę jest to, że strona straszne się ciągnie. Powinnaś zrobić tak, żeby na Stronie Głównej wyświetlał Ci się najlepiej tylko jeden rozdział.

Pojawiają się takie dodatki i gadżety jak:

> Nadprzyrodzonych w Beacon Hills – informacja o liczbie odwiedzin na stronie (Gratuluję ponad 4000!)

> Informacja o kolejnym rozdziale

> Czytasz? – ankieta, według mnie trochę nieprzydatna i powinna być pod Menu.

> O mnie – czyli kilka słów o autorce.

MENU:

> Strona główna

> Odcinki -  czyli spis rozdziałów – zakładka, która powinna się znajdować na każdym blogowym opowiadaniu.

> Bohaterowie – zakładka, w której znajdują się gify postaci występujących w opowiadaniu. Warto powiedzieć, że postacie występujące dotąd w Teen Wolf  przedstawiają te same osoby w opowiadaniu.

> Bestiariusz – opis bestii występujących w opowiadaniu, o których wiadomo, kim naprawdę są. Jedyną uwagą do tej zakładki jest nieujednolicona czcionka.

> Zwiastun – linki do dwóch zwiastunów reklamujących opowiadanie.

> Katalogi – spis katalogów, gdzie znajduje się odnośnik do KE.

> Szablon – strona kierująca do podstrony autorki szablonu.

> Wattpad – link do opowiadania na Wattpadzie. Pochwała za publikowanie opowiadania na różnych portalach.

Wszystkie zakładki i linki działają prawidłowo.

Brakuje mi tutaj zakładki mówiącej o fabule, ale mamy zwiastuny, które po to są prawda?
Moje pierwsze wrażenie jest jak najbardziej pozytywne i nie mogę się doczekać kiedy zacznę czytać opowiadanie. Szczególnie, że jestem wielkim fanem serialu Teen Wolf.

Grafika (20/20)
Czasami się zdarza, że jak wchodzimy na bloga to dostajemy oczopląsu od ilości różnych, niepasujących do siebie kolorów i obrazków. U Ciebie wszystko jest świetnie dopasowane.
Autorka nagłówka i szablonu jest osobą, która na pewno zna się na tym, co robi. Bezbłędnie dobrane obrazki wraz z kolorystyką dają nam powalający efekt. Wszystkie kolory na blogu ze sobą współgrają i się nie gryzą.
Uważam, że rozpisywanie się tutaj nie ma sensu. Ilość punktów na pewno mówi, co myślę o tym szablonie.

Fabuła i Akcja (16/20)
Fabuła opowiadania jest interesująca i wciągająca, ale… Dokładnie. Jest, ale. Musisz wiedzieć, że czułem się bardzo dobrze  czytając tego bloga. Jednak dla kogoś, kto nie miał  styczności wcześniej z serialem Teen Wolf, może być zagubiony. Nie zostało wytłumaczone, co to jest Nemeton. O co chodzi ze Stilesem i Nogitsune itp. Niestety, może to wprowadzać w zamęt i niezrozumienie.  Niemniej jednak akcja opowiadania jest płynna, szybka i ciekawa. Na pewno z rozdziału na rozdział coraz bardziej jestem ciekaw, co się będzie działo. Już należę do Twoich stałych czytelników. Wszystko jest na swoim miejscu. Bardzo rzadko spotyka się blog z tak świetnie prowadzonym opowiadaniem.

Muszę Ci odjąć jeden punkt za to, jak przedstawiłaś Isaaca Laheya. On wcale nie jest taki obojętny i oschły!

Styl i Język (20/20)
Piszesz tak, że chce się czytać.
Po ostatnim blogu jaki musiałem czytać, mimo iż miał tylko 20 stron, ten jest bardzo miłą odmianą. Na początku, podchodząc z przerażeniem do ilości stron, jaką mam do przeczytania (80!), nawet nie zauważyłem, jak pochłonąłem Twoje opowiadanie w prawie jeden wieczór.
Język, którego używasz jest prosty i pasujący do tego typu opowiadania. Z  czystym sumieniem mogę powiedzieć, że założenie  bloga było świetnym pomysłem.
Oby tak dalej !

Pomysłowość i Oryginalność (18/20)
Bardzo chciałbym Ci dać maximum  możliwych punktów, ale niestety jest to zapożyczone uniwersum. Wprowadzasz kilka nowych, autorskich postaci, które dodają temu opowiadaniu świetności. Chociaż motyw istot nadnaturalnych jest powszechny, to według mnie wybiłaś się ponad wszystko, tworząc może nie coś nowego, ale na pewno wyróżniającego się.

Ortografia (9/10)
Chciałbym powiedzieć, że jestem mile zaskoczony, ale… Nie, nie zaskoczyło mnie to, że nie ma błędów ortograficznych na tym blogu!

Interpunkcja (8/10)
Pojawiło się kilka błędów interpunkcyjnych, które nie rzucają się w oczy ani nie przeszkadzają.
Powinnaś jeszcze trochę poczytać o zapisie dialogów.

Jeżeli chcesz, wyśle Ci poprawiony tekst na e-maila z wyszczególnionymi błędami.

Inne błędy (1/10)
Tak samo jak z interpunkcją, tutaj też  nie dopatrzyłem się wielu błędów. Kilka powtórzeń, kilka literówek oraz błędów logicznych.
Jak na 80 stron to naprawdę niesamowity wynik!

Jeżeli chcesz, wyśle Ci poprawiony tekst na e-maila z wyszczególnionymi błędami.

Podsumowanie
Musisz widzieć, że od dzisiaj jestem Twoim fanem numer 1!
Mam  nadzieję, że wyślesz mi linki do wszystkich opowiadań, jakie piszesz!
I chciałbym tutaj, publicznie się zapytać, czy masz ochotę na wywiad ze mną?
Im więcej takich osób jak ty, tym lepiej dla blogsfery!

Razem punktów: 111/130
Ocena: bardzo dobry (86%)




1 komentarz:

  1. Po pierwsze: bardzo dziękuję za to, że przebrnąłeś przez moją historię, w której ja sama powoli się gubię :).
    Zgodzę się w stu procentach z tym, że osoby, które nie znają serialu, będą miały problem. Zastanawiałam się nad zakładką pt. "Jeśli nie znasz serialu", ale jest ona na razie tylko w planach.
    Właściwie nie mam żadnych "ale" jeśli chodzi o Twoje uwagi, bo wiem o czcionce w zakładce (która, pomimo wielu prób, złośliwie nie chce się zmienić) oraz o różnych błędach, albowiem ilekroć czytam, tylekroć znajduje nowe (jakby się mnożyły, ot co).
    Jestem pod wrażeniem, że chciało ci się poprawiać to, co napisałam, więc z chęcią skorzystam, a na wywiad - zawsze chętnie :D. Jeśli chcesz wszystko uzgodnić, podaję adres mejlowy: iseedarkinyoureyes@gmail.com
    Miło mi, że zostaniesz ze mną na dłużej i do napisania!

    OdpowiedzUsuń