Theme by Kran

sobota, 4 kwietnia 2015

Ocena [010] Welcome to 19th century

Moja pierwsza i najprawdopodobniej ostatnia ocena  ;*
________________________________________________


Autor: Nyks 
Oceniała: Alexx


Pierwsze wrażenie: 18/20
Już sam szablon wzbudza u mnie ciekawość. Jest tajemniczy i mroczny – takie lubię najbardziej.
Blog jest uporządkowany i estetyczny. Kłuje mnie jednak w oczy napis na nagłówku – „Wypowiedz me imię i zachowaj mnie od ciemności, URATUJ MNIE PRZED NICOŚCIĄ, którą już się stałam.” Jeśli już piszemy znaki polskie, to najlepiej wstawić je w całym napisie. W prologu brakuje mi tylko akapitów. W ten sposób byłby czytelniejszy. Z zakładek w menu możemy się dowiedzieć co nieco o autorze, bohaterach, jak i o fabule. Całe szczęście jest również zakładka „Rozdziały”! W lewej kolumnie znajdziemy ankietę – przydatna rzecz.




Grafika: 19/20
Jak już pisałam wyżej, szablon jest fantastyczny (tylko ten napis na nagłówku...). Na blogu panuje granatowy, gdzieniegdzie czerwony/pomarańczowy. Wszystko jest utrzymane w mrocznym klimacie i pasuje do tematyki opowiadania. Blog jest uporządkowany i estetyczny.




Fabuła/Akcja: 18/20
Fabuła jest oparta na „Darach Anioła” Cassandry Clare. Świat Nocnych Łowców i postacie zapożyczyłaś właśnie od Clare, ale o to właśnie chodzi w fanfiction. Jednak... gdy ktoś nie miał styczności z tą serią, to może się lekko pogubić. (Ja obecnie czytam czwartą część.) Stworzyłaś dwie nowe (główne) bohaterki – Sorelle i Ivy, co czyni opowiadanie ciekawszym. Z rozdziału na rozdział staję się coraz bardziej ciekawa tego, co wydarzy się dalej.




Styl/Język: 20/20
Piszesz językiem łatwym i przyjemnym, co idzie na plus bloga. Budujesz zdania poprawne pod względem gramatycznym i stylistycznym. Opisujesz dokładnie sytuacje, jak i emocje bohaterów, dzięki czemu czytelnik może odczuć je na własnej skórze.




Pomysłowość i Oryginalność: 18/20
Pomysł opowiadania przyszedł Ci do głowy po przeczytaniu książek Cassandy Clare. Opierasz się na świecie stworzonym przez autorkę. Dodajesz jednak swoje trzy grosze do tego świata. Opisujesz go dokładnie i starannie. 




Ortografia: 10/10
 Nie zauważyłam żadnych błędów. 




Interpunkcja: 10/10
Tutaj również wszystko na tip top! 




Inne błędy: 9/10
Kilka błędów stylistycznych i gramatycznych (na palcach można je policzyć, heh), ale nie ma co ich wymieniać, bo przy takiej ilości tekstu one znikają. Brawa!




Podsumowanie:

Nareszcie ktoś, kto umie pisać! Brawa dla ciebie. Wiesz, co robisz i robisz to z zaangażowaniem. Czekam na ciąg dalszy Welcome to 19th century. Oby więcej takich osób w strefie Bloggera! 

Ilość punktów: 122/130
Ocena: Bardzo dobry (94%)


1 komentarz: