Theme by Kran

poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Ocena [011] Cyrk potępionych

Autor: Aithnne Jeretta
Oceniający: Klemens


Pierwsze wrażenie 20/20
Pierwszą rzeczą, jaka przykuwa moją uwagę, jest tytuł bloga. „Cyrk potępionych” to zdecydowanie coś, czym można zachęcić czytelnika do zostania na dłużej. Kojarzy mi się z czymś mrocznym i tajemniczym, czyli coś, co Klemens lubi najbardziej.

Wchodząc na Twojego bloga, zauważamy po lewej stronie obrazek dziewczyny o blond włosach.  Kiedy dodamy do tego kolorystykę całego bloga, daje nam to bardzo dobry efekt.

Wszystko wygląda ładnie i schludnie.

Pojawiają się takie dodatki i gadżety jak:

a)Górny pasek menu:

> Strona Głowna

> Autorka – autorka pisze trochę o sobie. Krótko, ale na temat.

> Bohaterowie – w zakładce pojawia się autorski obrazek, który przedstawia Arlettę – główną bohaterkę. Żadnych opisów oraz przedstawionych innych postaci.

> Linki – gdzie znajduje się odnośnik do KE.

> LBA – odpowiedzi udzielone do Liebster Blog Award.

b) Prawa Kolumna:

> Bądź na bieżąco! – opis fabuły opowiadania zachęcający do czytania.

> Spis Treści – jedna z najważniejszych zakładek na blogach z opowiadaniami.

> Cyrkowcy – ilość wyświetleń na blogu.

> O mnie – gadżet Google +
Wszystkie linki i zakładki działają prawidłowo. Całość daje nam bardzo dobre pierwsze wrażenie i na pewno zachęca do dalszej przygody z blogiem.

Grafika 20/20
Grafiką na tym blogu jest, jak już wspomniałem wyżej, obrazek przedstawiający dziewczynę. Muszę przyznać, że grafika bardzo mi się podoba, a wybrane kolory bloga są dopasowane.
Wielki plus dla Ciebie, ponieważ sama dobrałaś/wykonałaś grafikę i ustawiłaś szablon.
Nie mam żadnych zastrzeżeń, co do grafiki i szablonu.

Fabuła/Akcja 16/20
Powiem szczerze, że trochę mnie znudziło to opowiadanie. Może akcja jeszcze się rozwinie, bo są dopiero cztery rozdziały. Opis „wizji” Arletty też, według mnie, trochę kulał. Nie potrafiłem sobie w stu procentach wyobrazić tego, co ona widziała i czuła.

Akcja rozwija się bardzo powoli, ale jest płynna i myślę, że nabierze tempa z kolejnymi rozdziałami

W fabule, przynajmniej na razie, jest  bardzo mało szczegółów dotyczących świata przedstawionego.

Ale jak już mówiłem, to dopiero czwarty rozdział. Na pewno jeszcze się rozgrzejesz i nas czymś zachwycisz!

Język/Styl 9/20
Posługujesz się prostym, łatwo przyswajalnym dla czytelnika językiem. Niestety, opisy są strasznie ciężkie do przetrawienia. Powinnaś im nadać lekkości i większej wyrazistości. Jeżeli to poprawisz,  myślę, że będzie o wiele lepiej. Zauważyłem bardzo dużo długich zdań. Byłoby zdecydowanie ładniej, gdybyś rozdzieliła je na kilka krótszych. Brak akapitów i wcięć dialogowych także nie ułatwia czytania.

Należą się brawa za poprawnie napisane dialogi (nie licząc wcięć oczywiście).

Pomysłowość/Oryginalność 15/20

Masz bardzo dobry pomysł na opowiadanie i z pewnością jest on oryginalny. Uważam jednak, że nie wykorzystujesz go w pełni. Niestety nie wiem, co będzie działo się dalej, więc nie wiem, jak rozwiniesz swój pomysł.

Idziesz jednak zdecydowanie w dobrym kierunku.

Ortografia 9/10
Komórka i internet to tematy, które dla niej nie były aż tak bardzo odległe. – pisze się Internet + to zdanie jest poprawne, ale można by było zbudować je lepiej.

Interpunkcja: 6/10
„Podobno prawnicy to nieczuli ludzie, ale on bardzo kochał swoją żoną(ę) Lilianę oraz swoją 
siedmioletnią córeczkę Arlettę.”


Zmieniłam tabliczkę na drzwiach(przecinek) oznajmiając wszystkim starszym paniom, które gnały na targ po świeże warzywa i owoce, że kiosk jest już otwarty.”


„Nie wiem, po jakim czasie się zmęczyłam, ale stanęłam i otworzyłam oczy(przecinek) i zobaczyłam dokładnie to samo, co widziałam przed ich zamknięciem.”

Inne błędy: (0/10)
Podam tylko jeden przykład, zaznaczając, że jest tego o wiele, wiele więcej.



„Strój baletnicy był pożółkły, rozdarty w kilku miejscach, ale mimo tego trzymał się na niej bez żadnej pomocy. Dekolt w kształcie litery V odsłaniał jej piersi. Zauważyłam, że była lekko przygarbiona. Taka postawa ciała była niedopuszczalna dla baletnicy. Powykrzywiane nogi były tak chude, że przerwa między nimi wynosiła co najmniej dziesięć centymetrów. Za to jej twarz była ładna, chociażby z prawego profilu, który widziałam. Najbardziej charakterystyczne były jej kości policzkowe, które dodawały jej niecodziennego wyrazu twarzy. Usta miała dość wąskie i blade, ale nie byłam pewna, bo kiedy zwróciłam na nie uwagę, byłam już w ciemności i jedynie moje buty były oświetlone przez ogromne kule nad głową.”

Zaimek można łatwo zastąpić słowem „kobieta”,

Jeżeli chcesz, wyślę Ci poprawiony tekst z wyszczególnionymi wszystkimi błędami na e-maila.

Podsumowanie:
Całkiem przyjemnie czytało się Twoje opowiadanie. Jest kilka niedociągnięć, które łatwo można znaleźć i naprawić.
Założenie bloga i pisanie tego opowiadania było zdecydowanie dobrym pomysłem!
Życzę Ci weny i sukcesów!

Razem punktów: 95/130
Ocena: Dostateczny + (73%)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz